.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
3 دغدغه انتخاباتی احمدی نژاد

روزنامه گلف نیوز در تحلیلی از وضعیت جاری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: "احمدی نژاد در آستانه انتخابات روز 22 خردادماه با سه دغدغه و نگرانی روبروست."

به گزارش شمال نیوز ،  این روزنامه انگلیسی زبان چاپ امارات نوشت: "اولین دغدغه این است که مشارکت بالای طبقه متوسط جامعه در انتخابات به ضرر رئیس جمهور ایران تمام شود. این نگرانی وجود دارد که طبقات متوسط جامعه با مشارکت بالایی پای صندوق های رای حاضر شوند ، صرفاً با این هدف که زمینه شکست احمدی نژاد را فراهم کنند."

این روزنامه می افزاید: "حادثه مشابهی در سال 1997 (1376)، زمانی رخ داد که یک مشارکت 80 درصدی، زمینه ساز شکست ناطق نوری و پیروزی محمد خاتمی در انتخابات شد ، در شرایطی که خاتمی کاندیدایی ناشناخته بود."

براساس این گزارش احمدی نژاد در دور اول انتخابات 2005 با جمع آوری 12 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت و و در دور دوم انتخابات، سهم خود از کل حائزین شرائط رای دادن را به 35 درصد افزایش داد. مشارکت پایین در آن زمان به احمدی نژاد کمک کرد بر رقیب خود هاشمی رفسنجانی پیروز شود."

گلف نیوز می افزاید: "با این حال در دوره کنونی، مشارکت پایین هرچند به نفع احمدی نژاد است اما ممکن است مشروعیت او در چهارساله دوم ریاست جمهوری اش را تضعیف کند."

این روزنامه ادامه می دهد: "دومین نگرانی احمدی نژاد مربوط به احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم است. تحت قوانین ایران، در دور دوم انتخابات، رقابت بین دو کاندیدایی است که اکثریت آرا در دور اول را کسب کرده اند. حتی اگر احمدی نژاد، آرای خود را با افزایش دوبرابری نسبت به دور اول انتخابات 2005 به 24 درصد برساند باز هم با 76 درصد رای دهندگانی روبروست که انتخاب اولشان، احمدی نژاد، نیست."

گلف نیوز در ادامه می نویسد: "اگر این وضعیت رخ دهد و انتخابات به دور دوم کشیده شود احمدی نژاد ممکن است رقابت را به کاندیدایی که قادر است اجماعی گسترده علیه او ایجاد کند، واگذار نماید. همین وضعیت چهارسال پیش زمانی رخ داد که احمدی نژاد در دور دوم انتخابات موفق به شکست هاشمی شد."

برپایه این گزارش موسوی و کروبی هر دو از این پتانسیل برخوردار هستند و به نظر می رسد چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود ، بتوانند اجماعی گسترده علیه احمدی نژاد ایجاد کنند.

این دو کاندیدا (موسوی و کروبی) طبق نظرسنجی ها حدود 32 درصد مجموع آرا را در دور اول کسب می کنند که دو برابر بیش از آرای احمدی نژاد در دور اول انتخابات 2005 است.

گلف نیوز ادامه می دهد: "سومین نگرانی احمدی نژاد این است که وی شاید این بار نیز در دور دوم پیروز شود اما با آرایی کمتر از سال 2005 (پیروزی ضعیف)."

براساس این گزارش پیروزی ضعیف ممکن است مانع از آن شود که احمدی نژاد با قوت بیشتری برنامه های خود را در دوره دوم ریاست جمهوری اش عملی کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.435 seconds.